Utläst bok och jag är nöjd

Har läst ut den lilla boken nu. De är inte så att jag suttit och läst sen jag skrev förra inlägget. Emmelanåt åt jag lasagne (pappas egna), diskade för hand efter maten, vilket inte är att rekomendera (att göra det för hand alltså, att diska efter maten är väl inte helt fel). Skriver mer om att diska för hand senare i inlägget. Jag har också haft ögonen på tv:n och Från Koja till Slott. Å vad har jag gjort mer? Jovisst, jag har grejat med naglarna. De börjar bli riktigt dåliga. Bara man...hmm hur säger man för att det inte ska låta knäppt...tar bort det som är under naglarna blir det märken eftersom de är så sköra. Och så är de väldigt torra idag (nu pratar jag om mina händer), självklart är en bidragande faktor att jag diskade utan handskar. Men hur mycket jag än smörjer så är de fortfarande lika torra, och jag känner liksom hur torra de är bara jag rör på fingrarna.

Att diska för hand är jobbigt. Men det är rogivande på något sätt. Men tråkigt. Speciellt glasen. Det är de som förstör allt faktiskt. Glas är nog inte till för att diskas för hand. Hoppas vår diskmaskin fixas snart. Dock är det inte jag som brukar diska, men pappa står ju alltid där och grejar med disk.

Men men, det var ju slutet av boken jag skulle snacka om. Jag säger som Malin när jag frågade henne om det var bra. Jag var så trött och uttråkad, less på boken, att slutet var bra. Men ioförsig blev det inte som jag ville. Fast lite kanske, det beror på hur man ser på saken. Väldigt skönt att det är över nu :) Men lite orolig är jag över vad det är vi ska skriva om den. Kommer säkert ha glömt allting tills torsdag nästa vecka. För böcker är inte min starka sida, jag snappar inte riktigt upp så mycket av det runtom, bara handlingen i princip.

Men äsch, nu är det slut och jag har inget mer tills denna vecka. Det hade jag ju inte heller imorse (:S), men jag har en mindre sak till nästa vecka (POSITIV det är vad jag är). Nu ska jag ta mig en lång skön dusch, sedan ska jag smörja in mig ordentligt. Göra en kopp te. Och 21:55 är det Boston Tea Party. Perfect för mig, kanske kan jag sova sedan, om jag nu inte kommer på något annat som jag kan göra för att fördriva tiden. Hoppas inte det bara, imorse vaknade jag av min reservväckarklocka, och fattade inte varför den ringde innan min vanliga mobila. Efter några sekunder insåg jag att mobilen redan hade ringt, bara jag som inte minndes ^^

Så kan det va!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0