Thérése Raquin

Den började dåligt, men sedan var den riktigt bra. Men så fortsatte det inte. Absolut inte!
Nu när jag läser läser jag mest för att jag har ett hopp om att den snart ska bli bra igen. Vilket den aldrig blir. Deppig, det är vad den är.
Jag hatar denna bok, som får mig att känna mig äcklad av personerna. Laurent och Thérése är två stycken eländiga personer, som bara inte kan känna starka känslor för varandra! Och ujj, vad jag stör mig på det.
Och dumma Camille, han är ju för fan död..ursäkna...men då ska man ju vara död. Inte en slemmig grön svamp som ligger och stör i deras minnen. Kan de inte bara glömma äckelcamille?

Läs boken om du vill veta vad jag pratar om...Eller föresten, läs en annan.

Nu ska jag fortsätta läsa mina drygt 60 sidor jag har kvar. Blev faktiskt nyfiken på hur den skulle sluta, även om Malin sa att den bara skulle bli deppigare och deppigare, ju längre fram man kom. Men jag vill såklart veta hur deppig den blir :) Om någon timmer skriver jag mer, för då har jag något intressant att skriva om. Typ hur deppig boken är. Deppig är ordet, deppig gott folk.

image56 Vill du läsa en bok, en bok som får ditt liv att rasa samman. Är det längesedan du deppade, och kanske är du sugen på lite depp igen? Ta dig, snabbt, till närmaste bibliotek och låna denna bok, och det du så länge sökt, har du då funnit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0