Städaren

När jag kom ut till kaninerna var kl lite över 15:30, det var alltså halvmörkt. Ni vet, inte mörkt på himlen men ändå ser allting mörkt ut när man tittar på det. Jag kommer in i lekstugan (där djuren bor) och ger dem mat, vatten och hö. Eftersom de är lite elaka så gör de sina behov ungefär överallt, och vi har två bajs/kiss lådor (jag brukar sätta ut dem där jag märker att de gör behoven oftast). Men de gör ju inte som jag vill utan bajsar och kissar överallt förutom i lådorna. Jag ser att det är väldigt smutsigt och kommer på att det var längesedan jag städade. Så jag tänker, snäll som jag är, att jag ska städa där, även om det är halvmörkt.

Nu har jag städat där och det gick rätt så bra fast att jag inte såg så mycket. Eller, jag får väl se det imorgon antar jag. Och vad som är skönt är att jag nu inte behöver städa förns om en vecka igen :)

Jag tog med mig städhumöret in och dammsög i köket, och jag är väldigt sugen på att slänga ut en massa saker som mamma samlar på sig. Men det som ligger och skräpar är oftast sådant som man-kan-behöva-någongång eller minnen.

Väldigt sugen är jag på att måla om här, vardagsrummet är inte av högsta prioritet längre, utan nu är det hallen. Det är inte alls mycket vägg och dessutom är det bara måla på en relativt ny tapet. Mycket förarbete behövs inte. Bara göra rent och spackla lite. Fast, det kommer ju alltid upp en massa arbete när man gör om. Alla lister ska tas upp och då har de en benägenhet att spricka eller bli fula viket betyder ett besök till ett byggvaruhus. Och så måste man måla listerna och se till att de kapas i precis rätt längd! Men jag vill ändå måla om för jag stör mig väldigt mycket på alla slitna lister också. Skulle gärna göra allting själv, så att det blir gjort. Ge mig en pensel och annat nödvändigt bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0