Sängkappa

Jag letar efter en sängkappa. Letar alltså, men det verkar inte finnas någonstans. I alla fall inte i rätt mått, eller form.
Har kollat Mio, Asko-möbler, IKEA, hemtex och några andra affärer som jag aldrig hört namnet på förut.

Jag och pappa, gick efter skolan idag, in på hemtex i Nacka Forum. På hemtex hade mamma köpt sin sängkappa, så jag antog att de skulle ha en till min säng. Men nej nej nej, hon som jobbade där hänvisade oss till IKEA. Så om vi hade vägarna förbi (när man nu har det) skulle vi kolla där. Där fanns i alla mått enligt henne.

Nu har jag tittat igenom deras hemsida + katalog och hittar bara en som heter TIDLÖSA. Den går inte över hela sängen utan fästs med resorgrejer tror jag. De fanns i måtten 80 - 105. Så precis till min säng. Men på hemtex sa tjejen att hon köpt en till sin i måttet 140. ???

Ska det vara så svårt att hitta en sängkappa? Först var det sänggavel som jag nu beslutat att göra själv, men en sängkappa orkar jag definitivt inte fixa själv. Jag kan inte sy, och hatar att hålla på med tyg. Kommer förmodligen hitta en sängkappa så småningom, men jag vill göra det på direkten. Så det så!

En annan sak som jag stör mig på är att...Måste bara säga en sak först, JAG HATAR IKEA JUST NU...man inte kan se förstoring på bilder, och jag antar att det ska gå eftersom man kan klicka in på en sida för att göra just det. Men det kommer inte upp nån ***** bild.

image64Tidlösa, som inte ser ut som jag vill. Jag är väldigt irriterad för tillfället.

Kommentarer
Postat av: Malin

Här har vi ändrat i bloggen! Hur gick du till väga? ^^

2007-11-09 @ 18:08:02
URL: http://killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0