Det här lovet bara rusar iväg...lilla lov, stanna längre!

Idag var det alltså 2 hundar här.
image49ENYAimage48ELECTRA

Var ute och gick en halvtimma innan lunchen, och det ska jag säga, var ganska svårt. Electra drog som bara den, det var tillochmed så att jag var tvungen att småspringa. En kvick lite vovve. Enya däremot, gick alltid bakom, och ibland tvärstannade hon. Då blev det svårt, eftersom att en sprang och den andra tvärnitade. Tillslut fick jag bära runt på Enya istället, och det verkade hon gilla. När jag lyfte upp henne gjorde hon ett litet hopp i handen, ett tydligt tecken på ett det var roligare att bli buren på.
När jag blir stor, eller flyttar hemifrån och när det blir vet man aldrig, ska jag skaffa hund. Katt vill jag också ha, men jag tycker så synd om innerkatter, och då jag förmodligen kommer på i lägenhet (om jag nu inte är superrik och köper en villa direkt) känns det lite som djurplågeri. Dock känns det även dumt att skaffa hund då man inte är hemma så mycket. Ett alternativ skulle ju vara 2 hundar och en ballkong som de kan springa ut på. En stor eller liten då? Ja, storleken har betydelse här. Små hundar är väldigt mysiga, de kan hoppa upp i ens knä och lägga sig ner och sova. Praktiska alltså. Plus att de är lättare att ta med överallt, liksom inte som en stor plumsig hund. Men jag vill ha en stor hund också. För de är väldigt roliga att gå ut med, och så verkar de lite modigare på nått sätt. Och så är det lättare att inte trampa på dem.
Just nu ser jag en bild framför mig: Jag kommer hem efter en dags jobb. Min jättestora hund och den andra mindre, ligger på en fäll på ekparketten. Båda sover, ingosade i varandras mjuka pälsar, och man ser verkligen på dem att de är riktiga vänner (^^)

Kommentarer
Postat av: Malin

Min gamla hund var minsann till knäna på mig och vägde typ 50 kg, och han satt alltid i knät på folk! ;)

2007-11-02 @ 11:07:22
URL: http://www.killingseagull.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0