"Älskade Astrid Lindgren", på tisdag kl. 21:00 i tv4

Igår kollade jag på IDOL för första gången. Lite kul att det var disco just då också. Alla låtar känner man ju igen, och vill bara sjunga med.

Senare på kvällen runt 22 kom Agneta hit och hade Elektra och Enya med sig. Jag låg och halvsov framför TV:n så jag gick aldrig ut med dem. Elektra kom och lade sig i min säng och ville att jag skulle klia henne på magen. Hon är så gosig.

Imorse smörade jag in mig hos vovarna genom att erbjuda ostbitar. Det funkade. Även Enya lät mig nu klappa henne.

Kollade lite på Disney Chanel ett tag eftersom jag inte hade något att göra. De visade någon ny långfilm med Långben, Max & gänget. Det är så gulligt ibland alltså.

Disney filmer är verkligen sorgliga ibland och kan verkligen få mig att storgråta. Inte den filmen jag såg imorse, jag syftar bl.a. på Micke och Molle. När jag var liten kunde jag inte titta på den eftersom att jag tyckte den var så sorglig. Speciellt den delen när tanten släpper av Micke i skogen. Tror nog att jag skulle gråta om jag såg det idag också.

Lejonkungen är också hemsk när det gäller gråtande.

Men Disneys filmer är inte det som är mina favoriter. Astrid Lindgrens sagor som blivit film är ännu bättre.
Tänk bara på Bröderna Lejonhjärta, Ronja Rövardotter, Saltkråkan, Mästerdetektiven Blomkvist, Emil i Lönneberga, Madicken, Lotta på Bråkmakargatan, Barnen i Bullerbyn, Karlsson på taket och Pippi Långstrump. Alla är de lika roliga att kolla på idag, som när man var liten. Ronja Rövardotter och Saltkråkan är nog mina absoluta favoriter.

image67 Kollade upp lite om "Mio, min Mio" (som jag nog bara sett en gång när jag var mycket liten). Då ser jag att Christopher Lee (Saruman i "Sagan om ringen") har en av rollerna. Han spelade tydligen någon ond snubbe som hette Kato. Hur coolt är inte det :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0