Nagelvård

Jag har en dålig vana att bita och slita i mina nagelband när jag har mycket att göra. Och har man börjat så är det nästan omöjligt att sluta eftersom det alltid är någon ynka lite skinnbit som sticker upp och stör så in i norden. Men, när det inte är skola och jag bara kan göra vad jag känner för att göra så ser mina nagelband bra ut. Och naglarna är i en väldigt bra form. Inga som går sönder och de är precis rätt längd. Jag blir på bra humör så fort jag tittar på dem :)

Tänkte tipsa om en bra nagelpolerare, som man då använder på ovansidan av nageln för att få den slät och skinande. Denna nagelpolerare från TRIND är i lagom grov och får bort ojämnheter men lämnar inte kvar en massa slipmärken.
image127

En till bra grej är Mavalas nagelbandsolja. Använder man den så känner man faktiskt en skillnad efter någon timme. Om man inte vill lägga ut en massa pengar på en liten glasflaska med olja i så kan man istället köra med olivolja eller dylikt. Själv har jag jordnötsolja uppe hos mamma och den funkar ju, men jag tror att det är bättre med olivolja. Den här nagelbandsoljan från Mavala är i alla fall super :)
image128
(i bakgrunden syns Nives Beuté Sea Extracts Manicure: Quick Repair)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0