Idag såg klassen Hamlet

Hmm, jag är inte alls bra på att blogga under helgerna. Och jag orkar inte blogga om helgen nu i efterhand. Det är ju viktigt att vara här och nu, lärde jag mig idag. Visste det innan men det lät ganska bra i den meningen ^^

Idag var det jättekul, först hade jag akutsjukvård kl 08:00 när det fortfarande var kolsvart ute. Fast det gjorde inte så mycket eftersom lektionen i sig aldrig är ansträngande. Vi pratade om stress, som vi har gjort de senaste veckorna, och imorn är det ett prov. Sedan är det film nästa måndag och tisdag. Sen är de lektionerna slut. Kommer faktiskt sakna det lite eftersom man lärde sig en hel del och eftersom man valt kursen själv så var det ju något man tyckte om att gå på :)
   Sedan var det engelska och vi spelade vår akt 2 i Hamlet. Gick väl bra förutom att Vincent inte hade riktig koll på när jag skulle säga mitt, och att Martin agerade både berättare och kung så att man inte visste exakt när han var vilken av dem. Benita spelade in allting och det gjorde inte så mycket, men jag antar att vi kommer tvingas till att titta på den, och det känns ju inte bra alltså.
   Dagen fortsatte med världens äkligaste lunch. Gick inte att få ner en tugga utan att bli spyfärdig, så det blev 3 knäckebröd istället. Kl 13 var det teater i stan. Hamlet spelades på Boulevardteatern. Hahah den var kul den. En ensam man som spelade alla karaktärerna. Och han var så söt, kanske för att han hade bruna ögon och jag typ gillar de flesta som har det. Men men, vad det var en kul teater :D Han snackade lite svenska med stockholmsdialket ibland och satte den precis.

Nu är jag hemma och satt precis och fixade julkort på datan. Orkar nog inte fixa några egna julkort till släkten iår men det är alltid kul att finurla lite :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0