Happy happy!, har jag sagt happy?

När klockan ringde 06:15 var jag inte speciellt taggad på att gå upp. Brukar snooza i 30 min men idag blev det 40. Hade ändå 5 minuter extra på mig efter frukosten innan bussen skulle gå. Så jag tog det lugnt, kanske lite för lugnt >.<

När jag är klar på toaletten är kl 08:12 och jag får jättebråttom eftersom bussen går 16. Efter några sekunder kommer jag på att min klocka går efter 2 minuter också, så jag får ännu mer bråttom. Rusar ner för trappen och ser genom vardagstumsfönstret att det står en buss vid hållplatsen. Antar att det är min då massor med folk går på, och så brukar det vara med bussen mot nacka strand på morgonen. Men så åker den iväg och jag ser att det är fel buss, inser också att jag slösat 30 sekunder på att glo på en buss. Löper i ilfart mot dörren, slänger på mig jacka och skor och låser ytterdörren. Kutar nerför trappan och raksträckan mot övergångsstället. Förbi pizzerian. När jag är förbi pizzeriahörnet ser jag att kära buss 840 står där och som tur är så är det grön gubbem, så jag springer så snabbt jag kan och hinner med bussen.

Nu är skolan äntligen slut, vi behövde inte ha idrott eller civilrätt. Eva, the p.e. teatcher, hade sagt att hon fick kräksjuka igår och att vi därför inte behövde ha idrott. Men tro det eller ej, vi får vid skåpen reda på att lilla hyperEva har pallrat sig till skolan ändå. Vi går till henne och får tillbaka våra träningsprogram (MVG!!!) och vi hör henne säga, "hehe jag kräktes igår, hehe". Mysigt värre.

Nu är jag en glad Jenny som bara kan ta det lugnt. Ingen skola imorgon utan ska sitta hemma och kolla upp lite info om Tolkien (sagan om ringen författaren), vi ska antagligen jobba med det i svenskan senare. Jag älskar hans böcker och nu har jag hittat "de två tornen". Då kanske jag kan läsa lite nu när jag har denna älskade tid :)

Inga mer äckeluppgifter innan jul förutom sam, som inte känns sådär äcklig som historia.

Mums! :D

Jag skulle må toppen om man var ledig på onsdagar. Helt övertygad om att stressen skulle vara minst 70% mindre.


Kommentarer
Postat av: Malin

iiiih.. Då kanske du kan julshoppa med mig imorgon? =D

2007-12-05 @ 14:26:00
URL: http://killingseagull.blogg.se
Postat av: Julia

euuuww, tänk om hon hade vinterkräksjukan och smittade ner alla er :S

2007-12-05 @ 23:17:59
URL: http://gerdau.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0