Arn - Tempelriddaren

Jag går på högvarv när det gäller att blogga just nu känner jag. Tänkte berätta lite om vad jag tyckte om bion som jag var & såg idag.

Jag tyckte att filmen var värd att titta på men nog var den lite väl seg och lång. De hade säkert kunnat korta ner den till 5 min och fått den lika bra. Det där med tid tar ju också upp ett annat ämne: ryggen. Hur sköna stolarna på en biograf än är så går det ändå inte att sitta i 2:30 h utan att få ont någonstans.
Det blev lite problem också iom att det efter reklamen i början blev alldelles svart. Vet inte vad som hände men det tog ett tag att få igång biomodulen igen. Kanske var det jag som hjälpte lite på traven. Det hade nämligen varit svart ett bra tag när jag säger till min syrra: nu skulle det sitta fint med Harry Potter (jag syftade alltså på att han skulle kunna trolla igång filmen). Tror ni inte att filmen sätts igång precis när jag yttrat det sista ordet. Hah, det räcker minsann bara att uttala en trollkarls namn för att det ska ha en verkan.

Jag rekomenderar i alla fall folk att se Arn - Tempelriddaren. Men gå inte om du är deppig, för den är inte precis upplyftande. Och har du ryggproblem, stanna hemma eller ta en annan kortare film.

Måste bara få säga en sak. Jag hörde på TV för ett tag sen att alla flickor skulle bli förälskade i Arn, och alla pojkar skulle bli förälskade i Cecilia. Kan bara tala för mig egen del som erfaren inom att vara flicka, Arn var då inte snygg, han såg ut som en grottmänniska ibland. Men han var supersockersöt som barn :)

Nu ska jag se på Kenny Starfighter - Galaxens superhjälte No1

Volli bolli

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0